Kereső optimalizálás pénzvisszafizetési garanciával

Munkámra garanciát vállalok. Legalább fél éves együttműködés esetén garantálom, hogy az oldal keresőbeli helyezései előrébb kerülnek, garantálom, hogy több kulcsszóra fog megjelenni az oldalad és garantálom, hogy a keresőből érkező látogatók száma nőni fog. Ha nem teljesül a vállalásom, a teljes fél éves díjat visszaadom.

Mikor van szükséged havidíjas keresőoptimalizálásra? 

Egy weboldal bármely életszakaszában szükség lehet SEO-ra, de teljesen más módon alkalmazzuk egy induló webáruháznál, mint egy már rég óta működő oldalon és máshogy kell egy szolgáltatás oldalát optimalizálni, mint egy landoló oldalt. Látod, hogy sok féle megoldás létezik, de elmondható, hogy minden esetben hasznos a weboldal keresőben való megjelenések javítása, ha szeretnénk növelni a látogatottságot vagy a vásárlók számát. 

Mi az SEO?

Az SEO (keresőoptimalizálás) egy olyan folyamatok összessége, amelyek egy weboldal láthatóságának javítására irányulnak a keresőmotorokban, mint például a Google, azzal a céllal, hogy több organikus forgalmat generáljanak. Az SEO arról szól, hogy kielégítsük a felhasználók keresési igényeit a releváns, magas minőségű tartalom létrehozásával és a lehető legjobb felhasználói élmény biztosításával.

A gyakorlatban az SEO általában magában foglalja:

  • Kulcsszó kutatás
  • Tartalom létrehozása és optimalizálása
  • Technikai optimalizálás
  • Linképítés

Miért fontos az SEO?

A Googleben az ügyfeleid, vásárlóid keresnek a termékekre vagy szolgáltatásodra. Annak érdekében, hogy kihasználjuk ennek a forgalomforrásnak a potenciálját, meg kell jelennünk a találati lista elején a releváns kulcsszavakra.

Az összefüggés nagyon egyszerű - minél jobb a pozíciód, annál többen látogatják meg az oldalad. Az első organikus találat tízszer valószínűbb, hogy kattintást kap, mint egy oldal, amely a 10. helyen áll. A top három organikus találat több mint 50% -át kapja az összes kattintásnak. Itt jön képbe a SEO.

A folyamatos jellegű, havidíjas keresőoptimalizálás kulcsfontosságú szerepet játszik a rangsorolás javításában. Jobb helyezés több forgalmat jelent és több forgalom új ügyfeleket, új vásárlókat hoz. Ha nem foglalkozol a keresőoptimalizálással, akkor a konkurenciád szerzi meg azokat a látogatókat és ő fog belőle bevételt generálni. 

Keresőoptimalizálás vagy fizetett hirdetések? 

Az aktuális keresési eredmények oldalak jelenleg két fő típusú találatot tartalmaznak:

Fizetett találatok avagy PPC: Itt fizetned kell kattintásonként.
Organikus találatok: Itt jön képbe a keresőoptimalizálás, hogyan érjük el, hogy az oldalad minél előrébb rangsoroljon. 

Sokszor felmerül a kérdés, hogy miért ne fizessünk egyszerűen azért, hogy megjelenjen a hirdetésünk? A válasz egyszerű, az emberek túlnyomó többsége egyszerűen figyelmen kívül hagyja a hirdetéseket, és inkább az organikus találatokra kattint. Persze kell a fizetett hirdetés is, de tudnunk kell a hátrányait és előnyeit, és a helyén kell kezelni. 

A kereső optimalizálás több időt és erőforrást igényel. De miután jó pozíciókat érsz el a kulcsszavaidra, több embert érhetsz el, és passzív forgalmat generálhatsz, ami nem tűnik el azonnal, amikor abbahagyod a fizetést.

Hogyan működik a Google?

A Google végső célja az, hogy a felhasználókat kiszolgálja a lehető legjobb találati listával. A Google a következő lépéseket használja a tartalom megtalálásához és rangsorolásához:

  1. Crawling: A Google "botokat", vagyis számítógépes programokat használ, hogy átjárja a webet, és új vagy frissített oldalakat keres. Ahhoz, hogy a Google megtaláljon egy oldalt, legalább egy linknek mutatnia kell rá.

  2. Indexelés: Ezután a Google megvizsgálja az egyes oldalakat, és megpróbálja értelmezni, hogy az adott oldal miről szól. Ezután ezeket az információkat elmentheti a Google indexében, azaz egy hatalmas adatbázisban.

  3. Találati lista: Amikor egy felhasználó keresést végez, a háttérben rangsorolódik, hogy melyek a legjobb oldalak mind minőség, mind relevancia szempontjából, és rangsorolja azokat.

A feladat az, hogy segítsük a keresőmotorokat abban, hogy az összes oldalt ami nekünk fontos, átfésüljék és indexeljék. Az oldalak átfésülhetőségének és indexelhetőségének biztosítása érdekében számos technikai teendőnk van.

A Magyar wikipédián egy elég bő cikk van a keresőoptimalizálásról ha további információkra van szükséged. 

Hogyan működik a SEO?

A Google viszonylag bonyolult folyamatokat, algoritmusokat használ az oldalak rangsorolására. Ezek az algoritmusok számos rangsorolási tényezőt vesznek figyelembe annak eldöntéséhez, hogy egy adott oldalnak hol kellene rangsorolódnia. Nem szükséges tudnod, hogyan működnek a kereső algoritmusok és valójában senki sem tudja 100%-os bizonyossággal. Az alapok ismerete azonban segíthet jobban megérteni, hogyan működik a SEO, és mire van szükség az oldalak optimalizálásához a Google rangsorolásához. 

A Google elsődleges feladata az, hogy releváns eredményeket mutasson a felhasználóknak. A relevancia azt is jelenti, hogy kielégíti a felhasználó keresési szándékát - azaz azt az okot, amiért egy adott keresési lekérdezést használtak.

Szerencsére a Google végzi a nehéz munkát. Mindössze annyit kell tenned, hogy megvizsgálod a keresési eredményeket és elemezed, amit látsz. Azok a dolgok, amelyeket figyelembe kell venned a releváns tartalom létrehozásához:

  1. Témabeli relevancia: Az egyik módja annak, hogy a Google meghatározza egy oldal témáját, az oldalon megjelenő kulcsszavak megvizsgálása. Optimalizáld az oldalakat a releváns kulcsszavakra.

  2. Tartalom típusa: Győződj meg arról, hogy az oldal megfelelő típusú tartalmat nyújt a lekérdezéshez, nézd meg, milyen típusú eredmények rangsorolnak a kulcsszóhoz (pl. blog oldalak, kategória oldalak, termékoldalak, landing pagek).

  3. Tartalom frissessége: Fontos az oldalad folyamatos frissítése, naprakészen tartása. 

  4. Hely: A Google különböző találati listát ad a keresés helyétől függően. Ha helyhez kötött vállalkozást üzemeltetsz, lokális SEO-ra lesz szükséged.

A Google is segít abban, hogyan keresőoptimalizáld az oldalad, itt találsz egy részletes leírást arról, hogy mi a hivatalos álláspont az oldalak rangrsorolásával kapcsolatban.  

Az oldal még erősen tezt verzió, éppen kialakítás alatt... ha van bármi észrevételed, azt kérlek oszd meg velem a hello@webeslaci.hu email címen. 
Köszi! :-D